torsdag 4 oktober 2007

Kort och utmaning


Min stora skoltjej. Mini Lo 10*15cm.
Jag måste säga att detta format var väldigt spännande och utmanande.
På nätet hittade jag en länk till en tjej som utmanade oss att göra en LO i denna lilla storlek.
Det är inte alldeles lätt måste jag säga...
Här kommer länken: http://annab.blogg.se/
Denna handlar om min äldsta dotter Linnéa som nu fyllt 7år och går i skolan. Korten kom i lådan igår så jag slängde mig över dem på en gång :) Visst är hon söt!
Liten förklaring: Basen är vit Bazzill, blingit mönsterpapper från DCWV all print paper, svart dymoremsa med text, vita blingstenar okänt märke, träfigur från I kan dee, restbit av zigzag band och naturligtvis fotot på Linnéa.

Vem vill inte ha en alldeles egen prins??? Stämpel från Magnolia.
Text: Hur många grodor måste man pussa för att hitta en prins?
Kort till Linnéas kompis Matilda som fyller år i helgen.


Hennes tvillingsyster Karoline fyller nturligtvis år samma dag ;)
och får således ett alldeles eget kort.


Näe, jag blir GALEN! jag skrev ett LÅNGT inlägg, men det försvann, mitt eget fel, jag vet, men ändå.
Idag retar jag mig på blogger, allt går åt pipsvängen...
Texten blir komprimerad, jag lovar att det finns mellanrum och stycken när jag skrivit texten, men sen trycks det bara ihop, ialla fall det som står mellan bilderna.
Knappen för snabbredigering är borta sen ett tag tillbaka och jag har kollat i alla inställningar och det står att den är aktiverad.
Bilderna la jag nog in minst 10gånger innan det funkade. Baaahhhh, ingen bra dag, dessutom ryggvärk som inte vill ge sig...
Vi ses senare. (Ps. Inlägget som blev raderat var mycket mera possitivt Ds.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du fastnade för 10x15-formatet och att du är med i tävlingen! Jättesnygg layout! Jag har tyvärr ingen aning om det där med plastfickor, men det är väl inte omöjligt att det går att hitta någonstans. Det sitter några längst bak i min kalender och det var därför jag gjorde min lilla layout från första början, men de är ju inte lösa.

Anonym sa...

Å så fina kort! Jag fattar noll av scrapbooking...men är det stämplar det där, prinsessan och grodan tex?

Hoppas du har en skön höst!
Här skiner solen från en helblå himmel!
Kram/Bia

MiaMaria sa...

Tack för titten och
dina snälla ord!

Vackra kort du gjort och visst är din tjej söt.....

Ha´det gott!
Miamaria

Elina sa...

Du är utmanad i min blogg!

Anonym sa...

hejsan! jag hittade dig ändå. så snygga layouter mm du gör. och vilken söt skoltjej du har ;-)