onsdag 10 oktober 2007

Utmanad av Elina.

Elina utmanade mig i sin blogg. Meningen är att jag skall skriva sju prsonliga sanningar om mig själv. *jättesvårt* det kommer att ta en stund, så bli inte förvånad om jag bara skriver några nu, det kommer fler senare i så fall.
Det var så roligt att läsa Elina´s svar för det stämde så bra in på mig också, så en del svar är väldigt lika.

1. Jag är "pedantisk" enligt mina vänner. (fast det tycker jag inte själv, möjligtvis ordningsam ;) ) Jag städar gärna hemma hos andra, rättar till lite i affären när jag ändå står där, ser till att det ser snyggt ut. (kanske är det en arbetsskada efter att ha jobbat i butik i 10år eller så är det bara sådan JAG är...
Jag städar alltid extra mycket när någon skall komma hem till mig, oavsett vem det är.

2. Listor. Jag skriver listor på ALLT!
Vad jag skall handla
vad jag skall göra
vad som skall göras med huset
vilka projekt jag har på G
Vad som skall packas
Vem jag skall skicka brev/mejla till, ringa osv. Listan kan göras hur lång som helst men jag tror ni fattar ändå ;)

3. Långsint. Jag kan vara otroligt långsint något som jag själv ogillar hos andra men så är det ju ofta. man ser inte sina egna brister, men denna ser jag, fast den är svår att mota bort...

4. Skåpsätare. När ingen ser så skåpsäter jag, det är väl därför jag ser ut som jag gör.... Ingen vacker sanning men ändock sanning.

5. Jag tror på "spöken" eller andar. Jag tror absolut på ett liv efter detta och att vi inte är ensamma på denna jord. Se mig som knäpp om du vill, det bjuder jag på :P

6. I motsats till Elina, så avskyr jag kjolar och klänningar, eller det gör jag ju inte jag gillar dem skarpt, men inte på mig själv. Jag ser ut som en ko om jag tar på mig en klänning, eller möjligtvis en gravid elefant. Däremot så beundrar jag kvinnor som kan bära upp en klänning eller kjol på ett snyggt sätt.

7. Jag känner ett stort behov av att vara ensam fast ändå inte, det är väl därför som internet känns så bra för mig.
Jag kan känna mig irriterad och trött på människor ibland och vill bara vara för mig själv, fast helt själv vill jag ju inte heller vara, jag vill ju ha sällskap... förtår ni ekvationen?
Att vara tillsammans med någon men ändå vara själv, det är min melodi....

Tack för att ni orkade läsa... Jag utmanar:
Bia.

1 kommentarer:

Elina sa...

Vad roligt att du svarade! Punkt nummer sju känner jag igen min i mycket väl, men jag har nog aldrig formulerat det så tydligt för mig själv som du gjorde nu. Jag är ooootroligt social, men har också ett starkt behov av att vara ensam mycket. Som du säger, Internet är en utmärkt lösning.