tisdag 15 april 2008

Allmänt svammel

Ett nytt ord har jag lärt mig idag, Blog candy. Det innebär att någon lottar ut eller ger bort något på sin blogg. Låter sött tycker jag *smakar på ordet igen* Blog candy, ja inte alls tokigt.
Nikki's Card Creations: 15,000 hits Blog Candy
Just denna har redan gått ut, men själva ordet och tanken lät så lockande.

Alla i familjen är nu friska *jippi*
Vilken pärs det har varit, det höll ju i sig i en hel evighet känns det som, precis när jag trodde att alla äntligen blibit friska så slog det till igen.
Jag och Julia klarade oss bra, vi var bara dåliga ca 2dygn, medan Joakim och Linnéa var sjuka över en vecka. Pyton för magsjuka alltså.

Linnéa är så himla duktig! Ja ja jag vet, jag är partisk som tusan, men det får man lov att vara som mamma, eller hur!?
Hon har efter sex lektioner på simskolan tagit tre märken och på fredag får vi köpa ett fjärde.
Vi kände att hon måste kunna simma snart och hon själv har frågat flera gånger om simskolan så jag anmälde henne dit.
Så nu simmar hon två gånger i veckan (intensivkurs 15 tillfällen) och hon tycker det är jätteroligt.


Måndag skall jag till Arbetsförmedlingen för första gången, där skall jag träffa sjukgymnast, FK och min arbetsgivare. Eftersom de inte kan hitta någon sysselsättning åt mig på min nuvarande arbetsplats som inte innebär en massa lyft utan hjälpmedel kan jag tyvärr inte vara kvar. det är synd för jag trivs väldigt bra annars. Så snart är jag arbetslös och skall ut på jakt igen för att hitta något nytt, vilket inte är lätt när man har en trasig rygg.

Något som ÄR bra är att jag börjat viktväkta och har efter två veckor gått ner 3,5kg och har i en veckas tid gått en rask prommenad med stavar i elljusspåret. Vi (min namne och jag) går ca en timma varje gång. Vi har bestämt att måndagar får bli våran vilodag, det är inte roligt om man tar ut sig helt.

Ha det så bra alla vänner.
Kram Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

nämen så duktigt av henne. det har hon inte sagt något om. däremot berättade hon om sin skada idag.

Elina sa...

Vilken nostalgi att se simmärkena! Hoppas att mötet går bra. Kram!